Ebay Classic organs

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Orgue Wurlitzer de 1974

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Orgue Wurlitzer de 1974

Bonjour à tous,
    Je fais mes premiers pas sur ce site, et en suis très heureuse ! Nous sommes trois organistes dans la famille, essentiellement pour participer au service liturgique de la messe dominicale, et l'un de nos enfants a 13 ans et suit des cours d'orgue depuis 5 ans. Nous possédons un orgue Wurlitzer dont nous avons envie de nous séparer par manque de place, sachant que nous avons la chance de pouvoir travailler très facilement dans l'église de notre village. Puis-je vous demander si...c'est une grosse bêtise ??!! Merci à tous. Je joins des photos...

Originally posted by BENARD-DUCY View Post
    Good morning all,
    I am taking my first steps on this site, and I am very happy! We are three organists in the family, mainly to participate in the liturgical service of Sunday Mass, and one of our children is 13 years old and has been taking organ lessons for 5 years. We have a Wurlitzer organ that we want to part with for lack of space, knowing that we are lucky to be able to work very easily in the church in our village. Can I ask you if ... this is a big mistake ?? !! Thanks everyone. I am attaching photos ...
    Welcome to the Forum, Benard-Ducy! I hope you continue to participate on the Forum in the future.

Is it a mistake to sell your Wurlitzer? That depends. First, you probably will not get much money for the Wurlitzer, and if it is still functioning, it will make a practice organ for your family. In addition, does the church in your village maintain the organ well? When the church organ has a problem, is it repaired in a timely manner? Have you considered adding more space to your house? I have built a garage for my organs, and will hopefully be completing it this summer (https://organforum.com/forums/forum/...t-up-questions).

Please let us know what you decide. Thank you for joining the Forum!

Michael

Bienvenue sur le Forum, Benard-Ducy! J'espère que vous continuerez à participer au Forum à l'avenir.

Est-ce une erreur de vendre votre Wurlitzer? Ça dépend. Premièrement, vous n'obtiendrez probablement pas beaucoup d'argent pour le Wurlitzer, et s'il fonctionne toujours, il fera un organe d'entraînement pour votre famille. De plus, l'église de votre village entretient-elle bien l'orgue? Lorsque l'orgue de l'église a un problème, est-il réparé en temps opportun? Avez-vous envisagé d'ajouter plus d'espace à votre maison? J'ai construit un garage pour mes orgues et j'espère le terminer cet été.

Faites-nous savoir ce que vous décidez. Merci d'avoir rejoint le Forum!

Michel
    Way too many organs to list, but I do have 5 Allens:
    • MOS-2 Model 505-B / ADC-4300-DK / ADC-5400 / ADC-6000 (Symphony) / ADC-8000DKC
    • Lowrey Heritage (DSO-1)
    • 11 Pump Organs, 1 Pipe Organ & 7 Pianos

Comment

Working...
    X